Hola amigos: A VUELO DE UN QUINDE EL BLOG., la agencia espacial NASA, nos informa sobre sus investigaciones con su proyecto en la Antártica : NASA’s Operation IceBridge, ....En mayo de 2014, dos nuevos estudios concluyeron que una sección de la capa de hielo de la Antártida occidental con base en tierra había llegado a un punto de un colapso inevitable. Mientras tanto, nuevas observaciones desde septiembre 2014 mostraron hielo marino alrededor de la Antártida había alcanzado su máxima extensión desde finales del decenio de 1970........
Para comprender mejor estas diferencias dinámicos y dramáticos en la tierra y el mar de hielo de la región, los investigadores están viajando hacia el sur hasta la Antártida este mes por sexta campaña de la Operación IceBridge de la NASA. La campaña aérea, que también vuela cada año sobre Groenlandia, hace que las encuestas anuales del hielo con aviones de investigación instrumentado....
Instrumentos van de los láseres que se asignan la elevación de la superficie del hielo, los radares que "ver" debajo de él, y hacia abajo en busca de cámaras para proporcionar una perspectiva de color natural. El (DMS) de la cámara Sistema de cartografía digital adquirió la foto de arriba durante el primer vuelo científico de la misión el 16 de octubre de 2009 En el momento de la imagen, el avión DC-8 estaba volando a una altitud de 515 metros (1.700 pies) sobre pesadamente primer año compactada hielo marino a lo largo del borde del Mar de Amundsen........................
Operation IceBridge Turns Five
In May 2014, two new
studies concluded that a section of the land-based West Antarctic ice sheet
had reached a point of inevitable collapse. Meanwhile, fresh observations from
September 2014 showed sea
ice around Antarctica had reached its greatest extent since the late
1970s.
To better understand such dynamic and dramatic differences in the region's
land and sea ice, researchers are travelling south to Antarctica this month for
the sixth campaign of NASA’s Operation IceBridge. The airborne campaign, which
also flies each year over Greenland, makes annual surveys of the ice with
instrumented research aircraft.
Instruments range from lasers that map the elevation of the ice surface,
radars that "see" below it, and downward looking cameras to provide a
natural-color perspective. The Digital Mapping System (DMS) camera acquired the
above photo during the mission’s first science flight on October 16, 2009. At
the time of the image, the DC-8 aircraft was flying at an altitude of 515 meters
(1,700 feet) over heavily compacted first-year sea ice along the edge of the
Amundsen Sea.
Since that first flight, much has been gleaned from IceBridge data. For
example, images from an IceBridge flight in October 2011 revealed a massive crack running
about 29 kilometers (18 miles) across the floating tongue of Antarctica's Pine
Island Glacier. The crack ultimately led to a 725-square-kilometer
(280-square-mile) iceberg.
In 2012, IceBridge data was a key part of a new map of Antarctica called Bedmap2.
By combining surface elevation, ice thickness, and bedrock topography, Bedmap2
gives a clearer picture of Antarctica from the ice surface down to the land
surface. Discoveries have been made in Greenland, too, including the
identification of a 740-kilometer-long (460-mile-long) mega canyon below the ice
sheet.
Repeated measurements of land and sea ice from aircraft extend the record of
observations once made by NASA’s Ice, Cloud, and Land Elevation Satellite, or
ICESat, which stopped functioning in 2009. In addition to extending the ICESat
record, IceBridge also sets the stage for ICESat-2, which is scheduled for
launch in 2017.
Image Credit: IceBridge DMS L0 Raw Imagery courtesy of the Digital
Mapping System (DMS) team/NASA DAAC at the National Snow and Ice Data
Center
Caption: Kathryn Hansen
Caption: Kathryn Hansen
NASA
Guillermo Gonzalo Sánchez Achutegui
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