Mi lista de blogs

domingo, 25 de octubre de 2015

NASA : NASA Completes Critical Design Review for Space Launch System .- NASA completa la Revisión Crítica del Diseño para el sistema de lanzamiento espacial

Hola amigos: A VUELO DE UN QUINDE EL BLOG., Por primera vez en casi 40 años, un cohete para personas, la NASA ha completado todos los pasos necesarios para eliminar una revisión crítica de diseño (CDR). Espacio sistema de lanzamiento de la agencia (SLS) es el primer vehículo diseñado para cumplir con los desafíos del viaje a Marte y el primer cohete de clase de exploración ya que el Saturno V.SLS será el más potente cohete jamás construido y, con la nave espacial Orion de la agencia, pondrá en marcha a Estados Unidos en una nueva era de la exploración a destinos más allá de la órbita de la Tierra. El CDR proporciona una mirada final en el diseño y desarrollo del vehículo de lanzamiento integrado antes de que comience la fabricación a gran escala."Hemos clavado el diseño del SLS, hemos completado con éxito la primera ronda de pruebas de motores y propulsores del cohete, y todos los componentes principales para el primer vuelo encontramos ahora en la producción", dijo Bill Hill, administrador asociado adjunto de la División de Desarrollo de Sistemas de Exploración de la NASA. "Ha habido desafíos, y habrá más adelante, pero esta revisión nos da la confianza de que estamos en el camino correcto para el primer vuelo de SLS y utilizarlo para extender la presencia humana permanente en el espacio profundo."El CDR examinó la primera de las tres configuraciones previstas para el cohete, denominado SLS Bloque 1. La configuración Bloque I tendrá un mínimo de 70 toneladas métricas (77 toneladas) capacidad de elevación y ser alimentado por Impulsores dobles y cuatro RS- 25 motores. La próxima actualización prevista del SLS, Block 1B, usaría un motor más potente etapa superior de exploración para las misiones más ambiciosas con 105 toneladas métricas (115 toneladas) capacidad de elevación. Bloque 2 agregará un par de refuerzos avanzada propulsante sólido o líquido para proporcionar una 130 toneladas métricas (143 toneladas) capacidad de elevación. En cada configuración, SLS seguirá utilizando la misma etapa de núcleo y cuatro RS-25 motores.El Programa SLS completó la revisión en julio, junto con una revisión independiente por la Junta de Revisión Permanente, que está compuesta por expertos experimentados de la NASA y de la industria que son independientes del programa. A lo largo de 11 semanas, 13 equipos - compuesto por ingenieros y expertos aeroespaciales a través de las agencias y de la industria - revisado más de 1.000 documentos de SLS y más de 150 GB de datos como parte del proceso de evaluación integral al Centro de Vuelo Espacial Marshall de la NASA en Huntsville, Alabama, donde SLS es administrado por la agencia.La Junta de Revisión Permanente examinó y evaluó la preparación del programa y confirmó el esfuerzo técnico está en camino de completar el desarrollo del sistema y cumplir con los requisitos de rendimiento del presupuesto y el calendario previsto.El programa informó a los resultados de la revisión en octubre al Consejo de Administración del Programa Agencia, dirigido por la NASA Administrador Asociado Robert Lightfoot, como el paso final en el proceso de CDR.Esta opinión es la última de las cuatro revisiones que examinan los conceptos y diseños. El siguiente paso para el programa es la certificación de diseño, que tendrá lugar en 2017 después de que se complete la fabricación, integración y pruebas. La certificación del diseño comparará el producto final real al diseño del cohete. La revisión final, la revisión de preparación de vuelo, se llevará a cabo justo antes de la fecha de la disposición 2018 de vuelo."Este es un paso importante en el diseño y la disposición de SLS", dijo John Honeycutt, director del programa SLS. "Nuestro equipo ha trabajado muy duro, y estamos avanzando con la construcción de este cohete. Estamos clasificatoria hardware, construcción de artículos de prueba estructurales, y haciendo un progreso real. "Las revisiones de diseño crítico para el SLS elementos individuales de la etapa central, propulsores y motores se completaron con éxito como parte de este hito. También como parte de los CDR, el programa llegó a la conclusión de la etapa central del cohete y el adaptador de la etapa de Vehículos de Lanzamiento seguirá siendo de color naranja, el color natural del aislamiento que cubrirá esos elementos, en lugar de pintado de blanco. El escenario principal, que se eleva a más de 200 pies de altura y con un diámetro de 27,6 pies, llevará hidrógeno líquido criogénico y combustible de oxígeno líquido para el cohete cuatro RS-25 motores.La nave espacial y cargas útiles integrado están a punto de concluir en su CDR. Hardware Vuelo actualmente está en producción para cada elemento. NASA se prepara para una segunda prueba de calificación para los impulsores de SLS, y artículos de prueba estructurales para el núcleo y las etapas superiores del cohete están ya sea completa o actualmente en producción. La NASA también ha completado recientemente la primera serie de pruebas en el desarrollo de los RS-25 motores.
 
More information...

Block I configuration of NASA’s Space Launch System (SLS)
Artist concept of the Block I configuration of NASA’s Space Launch System (SLS). The SLS Program has completed its critical design review, and the program has concluded that the core stage of the rocket will remain orange along with the Launch Vehicle Stage Adapter, which is the natural color of the insulation that will cover those elements.
Credits: NASA
Artist concept highlighting the upper stage of the Block 1 configuration of NASA’s Space Launch System.
Credits: NASA/MSFC
For the first time in almost 40 years, a NASA human-rated rocket has completed all steps needed to clear a critical design review (CDR). The agency’s Space Launch System (SLS) is the first vehicle designed to meet the challenges of the journey to Mars and the first exploration class rocket since the Saturn V.

SLS will be the most powerful rocket ever built and, with the agency’s Orion spacecraft, will launch America into a new era of exploration to destinations beyond Earth’s orbit. The CDR provided a final look at the design and development of the integrated launch vehicle before full-scale fabrication begins.

“We’ve nailed down the design of SLS, we’ve successfully completed the first round of testing of the rocket’s engines and boosters, and all the major components for the first flight are now in production,” said Bill Hill, deputy associate administrator of NASA’s Exploration Systems Development Division. “There have been challenges, and there will be more ahead, but this review gives us confidence that we are on the right track for the first flight of SLS and using it to extend permanent human presence into deep space.”

The CDR examined the first of three configurations planned for the rocket, referred to as SLS Block 1. The Block I configuration will have a minimum 70-metric-ton (77-ton) lift capability and be powered by twin boosters and four RS-25 engines. The next planned upgrade of SLS, Block 1B, would use a more powerful exploration upper stage for more ambitious missions with a 105-metric-ton (115-ton) lift capacity. Block 2 will add a pair of advanced solid or liquid propellant boosters to provide a 130-metric-ton (143-ton) lift capacity. In each configuration, SLS will continue to use the same core stage and four RS-25 engines.

The SLS Program completed the review in July, in conjunction with a separate review by the Standing Review Board, which is composed of seasoned experts from NASA and industry who are independent of the program. Throughout the course of 11 weeks, 13 teams – made up of senior engineers and aerospace experts across the agency and industry – reviewed more than 1,000 SLS documents and more than 150 GB of data as part of the comprehensive assessment process at NASA’s Marshall Space Flight Center in Huntsville, Alabama, where SLS is managed for the agency.

The Standing Review Board reviewed and assessed the program’s readiness and confirmed the technical effort is on track to complete system development and meet performance requirements on budget and on schedule. 

The program briefed the results of the review in October to the Agency Program Management Council, led by NASA Associate Administrator Robert Lightfoot, as the final step in the CDR process. 

This review is the last of four reviews that examine concepts and designs. The next step for the program is design certification, which will take place in 2017 after manufacturing, integration and testing is complete. The design certification will compare the actual final product to the rocket’s design. The final review, the flight readiness review, will take place just prior to the 2018 flight readiness date.

“This is a major step in the design and readiness of SLS,” said John Honeycutt, SLS program manager. “Our team has worked extremely hard, and we are moving forward with building this rocket. We are qualifying hardware, building structural test articles, and making real progress.”

Critical design reviews for the individual SLS elements of the core stage, boosters and engines were completed successfully as part of this milestone. Also as part of the CDR, the program concluded the core stage of the rocket and Launch Vehicle Stage Adapter will remain orange, the natural color of the insulation that will cover those elements, instead of painted white. The core stage, towering more than 200 feet tall and with a diameter of 27.6 feet, will carry cryogenic liquid hydrogen and liquid oxygen fuel for the rocket’s four RS-25 engines.

The integrated spacecraft and payloads are nearing completion on their CDR. Flight hardware currently is in production for every element. NASA is preparing for a second qualification test for the SLS boosters, and structural test articles for the core and upper stages of the rocket are either completed or currently in production. NASA also recently completed the first developmental test series on the RS-25 engines. 

Future program reviews will focus on SLS integration and flight readiness. For more information on SLS, visit:


-end-
Kathryn Hambleton
Headquarters, Washington
202-358-1100
kathryn.hambleton@nasa.gov

Shannon Ridinger
Marshall Space Flight Center, Huntsville, Ala.
256-544-0034
shannon.j.ridinger@nasa.gov
Last Updated: Oct. 22, 2015
Editor: Karen Northon

Tags:  ESD (Exploration Systems Development), Journey to Mars, Space Launch System,

NASA's Space Launch System Design 'Right on Track' for Journey to Mars

Artist concept of the SLS Block 1 configuration.
Artist concept of the SLS Block 1 configuration.
For the first time in almost 40 years, a NASA human-rated rocket has completed all steps needed to clear a critical design review (CDR). The agency’s Space Launch System (SLS) is the first vehicle designed to meet the challenges of the journey to Mars and the first exploration class rocket since the Saturn V.
SLS will be the most powerful rocket ever built and, with the agency’s Orion spacecraft, will launch America into a new era of exploration to destinations beyond Earth’s orbit.
Image Credit: NASA/MSFC
(Artist concept updated Oct. 20, 2015)
Last Updated: Oct. 22, 2015
Editor: Jennifer Harbaug
Tags:  Image of the Day, Journey to Mars,

Artist Concept: Space Launch System Takes Flight

Artist concept of NASA’s Space Launch System (SLS) 70-metric-ton configuration launching to space.
Artist concept of NASA’s Space Launch System (SLS) Block 1 70-metric-ton configuration launching to space. SLS will be the most powerful rocket ever built for deep space missions, including to an asteroid and ultimately to Mars. The first SLS mission -- Exploration Mission 1 -- will launch an uncrewed Orion spacecraft to a stable orbit beyond the moon and bring it back to Earth to demonstrate the integrated system performance of the SLS rocket and Orion spacecraft’s re-entry and landing prior to a crewed flight.
Image credit: NASA/MSFC
(Artist concept updated Oct. 20, 2015)
› Read press release
Last Updated: Oct. 22, 2015
Editor: Brooke Boen
Tags:  Journey to Mars,
NASA
Guillermo Gonzalo Sánchez Achutegui
Inscríbete en el Foro del blog y participa : A Vuelo De Un Quinde - El Foro!